Griša - Zkáza a naděje


Já jsem zkáza!

Tak a tahle série je za námi. A mě se moc líbila! Série Griša je pro mne jedna z mála, kde ani jeden díl nebyl o ničem. Chytla mne za srdíčko téměř hned a nadšení mi vydrželo až do konce. I tak ale musím říct, že na druhou stranu nebyl žádný díl nějak překvapující, nebo lepší než ostatní.

Autorka co napsala Šest vran.. když porovnám například Grišu a Šest vran, skoro mi připadá, že to psal někdo úplně jiný. Doufala jsem, že ve třetím díle trošku zviditelní svůj talent který předvedla u Vran, ale ona ne, stále zachovávala stejný styl Griši.

Ve třetím díle se Alina vydává na honbu za Ohnivákem, aby nakonec zjistila, že vše je jinak.. odhalení Morozovovy dědičné linie bylo hodně šokující a to jsem jen zírala, i když jsem nějakou dobu už měla tušení, že Temnyj s ním bude nějak zpřízněn, ale že to byl jeho dědeček? No páni! Zároveň jsem doufala, že Alina bude taky v jeho dědičné linii, ale to už by nejspíš bylo až moc předvídatelné. I tak to ale bylo parádní. Děj celé knihy mi plynul rychle stejně jako v předešlých dílech a u knihy jsem se nenudila. Bylo mi líto Baghry, ale zároveň jsem ji obdivovala. Fandila jsem Ženi a tak nějak jsem si celou knihu nemohla zvyknout na to, že už to není krasavice.

Jediné co mi na knize opravdu vadilo, byl závěr knihy a poslední bitva.. Ta mi vadila hodně. Ten trik který předvedli, to měla autorka vymyšlené dobře (skoro jakoby to vymyslel Kaz), ale to, jak Alina zpanikařila... to jsem teda skousnout nedokázala. Taky jsem moc nepochopila, nebo mne to spíš naštvalo.. vyprchání Alininy moci, proč jí kousek nezůstal? Proč ji nemohla použít déle?? Smrt její lásky mohla být definitivní, ale to by nebyl ten pravý happyend, který byl napsán nakonec hezky.

Další co mi vadilo bylo, proč se vydávali na výpravu za  Ohnivákem, když Mal celou tu dobu tušil, že je to zbytečné?? Naprosto zbytečná ztráta času a vlastně tak nějak zbytečně popsané knihy. Mohl to prozradit dávno a myslím, že bychom si ušetřili pár stran. Princ a ostatní členové posádky, či armády mi byli sympatičtí už v předešlých dílech, tentokrát se k mým oblíbencům přidala i Mačička.

Celkově byla kniha zvládnutá, měla hlavu a patu a závěr knihy byl dotažen do konce naprosto srozumitelně a logicky. Za mě 4*

Komentáře