Píseň krve



Kniha Píseň krve ve mne zanechala absolutně zmatené pocity. Předpokládám, že většině z vás neunikla a abych byla upřímná, já si na ni brousila zuby už dlouho, ale jakmile jsem ji měla, tak mi téměř rok jen ležela v knihovně a až nyní jsem se odhodlala se do ní zakousnout. S knihou jsem bojovala téměř dva měsíce (!!!) a během těch dvou měsíců jsem si od ní musela dávat pauzy a přečíst něco jiného. Osobně bych ji přirovnala k Písni ledu a ohně - famózní příběh, ale trochu zdlouhavě popsaný.

Musím říct, že občas mne už řeči o Víře a podobných věcech vážně, vážně vytáčely, takže konec jsem si vychutnala. Zjištění, že celá jejich Víra je pouhá lež pro mne bylo krásné zadostiučinění. Dále jsem se ztrácela (stejně jako ve Hře o trůny) ve jménech. Časové linky které se tam prolínaly mne občas zmátly, ale dalo se to zvládnout. To byly zápory na téhle knize.

A teď ty klady. Síla přátelství, loajalita,  tajná láska, zjištění pravdy, nenávist rodičů, schopnosti... To vše se mi líbilo a bavilo na téhle knize nejvíc. Musím se přiznat, že posledních několik stránek kdy nám umřel Šrám, odloučení od Šerin ... téměř jsem plakala, tyhle pasáže mi nádherně zahrály na city. Jsem zvědavá, jak se dál bude vyvíjet příběh bratrů šestého řádu, jestli ještě někdy osedlá Plivance a nebo se setká s Lyrnou či ještě jednou ulehne s Šerin. Taky jsem napjatá jak se bude vyvíjet proroctví a zda se jedná skutečně o něj. Jsem zvědavá, jestli se vydá za Nortahem a zda někdy bude nucen opět pozvednout meč. Ano, tahle kniha se mi sice četla zdlouhavě a občas jsem měla chuť knihu zahodit a už ji nikdy neotevřít, ale svým zakončením si mě získala na svou stranu a já si rozhodně pořídím pokračování.

Líbily se mi intriky krále Januse a princezny Lyrny, líbilo se mi odhalení sedmého řádu. Musím pochválit autorovy vypravěčské schopnosti, i když od bojů bych očekávala alespoň o něco delší vyprávění než jen "Zaútočil na mne a já ho jediným seknutím zbavil hlavy." Možná právě tohle napětí mi v knize chybělo a já se tudíž celý ten děj tak trošililinku nudila. Mistrovsky byly podané zvraty a nečekaná zjištění. Některé pasáže bych možná trochu zkrátila, jiné naopak rozepsala více. Kniha mi plynula pomalu a zdlouhavě, i když mne děj držel. Sérii si určitě přečtu celou a uvidíme jak na mně zapůsobí jako celek. Bohužel, za pro mne vleklé části knihy musím hodnotit 4*.

Komentáře

  1. Knihu jsem balila na brigádě v knihovně a hned mě praštila do očí :) V budoucnu bych jí ráda dala šanci, až bude čas :)
    Měj se hezky ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Já tuhle přečetla jedním dechem :-D Moc se mi líbila a troufám si říct, že je z celé série nejlepší :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat